wtorek, 17 stycznia 2012

Zapiekanka brokuł-kurczak z niespodzianką.

Kolejne danie z serii: Wtorkowe obiady z M.

Pomysł totalnie zakręcony, bezprzepisowy wzięty z zamrażalnika.


Składniki:
* makaron penne - ja miałam ponad pół paczki i jak na moją zapiekankową blachę to było za dużo
* brokuł
* czerwona papryka
* 2 piersi z kurczaka + sos sojowy + przyprawa kebab-gyros + czosnek + słodka papryka
* mała cebula
* ser zółty w kostce (około 20dag)
* oliwa z oliwek

Co najmniej godzinę przed smażeniem marynujemy kurczaka pokrojonego w kostkę. Ja użyłam sosu sojowego, oliwy, dużej dawki przyprawy kebab-gyros, małej dawki słodkiej papryki, kilku obrotów młynka z kolorowym pieprzem. Nie dawałam soli, gdyż zastąpiłam ją sosem (podobno tak zdrowiej). To wszystko wymieszałam i dałam pod przykryciem do lodówki.

Brokuła gotujemy około 8 minut (trzeba uważać, żeby nie rozgotować). Tak samo z makaronem :)
Papryka i cebula w kostkę.

3 ząbki czosnku bardzo drobno kroimy i smażymy razem z kurczakiem. (Powinno pachnieć genialnie ;))

Gdy wszystko mamy usmażone, ugotowane i pokrojone układamy w naczyniu/blasze do zapiekanek.
1. Makaron
2. Papryka + cebula
3. Kurczak z marynatą.
4. Brokuł (podzielony na różyczki oczywiście). Ja dodałam jeszcze liście bazylii.
5. Starty ser
Po włożeniu wszystkiego dajemy na 20-30 minut do piekarnika nagrzanego do 150 stopni. Idealny czas, żeby obejrzeć sobie nowy odcinek How I Met Your Mother ;) Polecamy!
A oto efekty:


Po wstępnym zjedzeniu doszliśmy do wniosku, że warto to czymś polać. W związku z tym powstał "na szybko" sos czosnkowy złożony z: jogurtu naturalnego, czosnku z torebki, pieprzu oraz sosu czosnkowego z torebki (wymieszałam go tylko z wodą i wlałam do jogurtu). Troszkę zmieniło to smak potrawy, ale tylko na lepsze.

SMACZNEGO :)


P.S. Specjalne podziękowania dla Jowity, za piękne logo :*

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz