sobota, 12 listopada 2011

Muffiny jabłkowo-cynamonowe.

Co można najlepszego podarować na urodziny koledze, który lubi jeść słodycze? Oczywiście! Babeczki! Jestem wielką fanką muffinek i uwielbiam wymyślać nowe rodzaje. Dzisiaj zdecydowałam się na mój specjał - Muffiny jabłkowo - cynamonowe. Swoją drogą nie wyobrażam sobie wypieków jabłkowych bez cynamonu.


Składniki:

Suche:
2 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka cukru wanilinowego
1/2 łyżeczki soli
cynamon (w zależności jak bardzo go lubimy

Mokre:
1 jajko
3/4 szklanki mleka
1/3 szklanki oleju

Dodatkowo:
3 jabłka


W jednej misce mieszamy składniki suche (mąkę przesiewamy) , w drugiej mokre (radzę rozpocząć od roztrzepania jajka). Następnie łączymy je ze sobą do momentu połączenia składników.
Jabłka obieramy i traktujemy ją tarką z grubymi oczkami. Można je lekko posłodzić.

Formę na muffiny wykładamy papilotkami posmarowanymi masłem na dnie.
Nakładamy: ciasto -  jabłka - ciasto. Wierzch możemy posypać cynamonem.


Pieczemy w około 200 stopniach aż do zarumienienia z wierzchu. Nie podaję konkretnej temperatury, gdyż z doświadczenia wiem, że piekarnik piekarnikowi nie równy :)




Efekt końcowy jest następujący:


Smacznego!

Moje muffiny zostaną zapakowane i powędrują do rąk, mam nadzieję szczęśliwego, solenizanta :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz